Entrevista a Yu Suzuki en el Tolouse Game Show 2011 (subtítulos en inglés)

Jueves 01 de Diciembre de 2011 11:08

Interview Yu Suzuki


During the interview you'll hear us asking: Do you understand why some people consider Shenmue as the best game ever? Well he seems to understand it right, but we believe that to remind him some more isn't a bad thing. So we are giving away a signed copy of Shenmue Chapter I Yokosuka. All you have to do is register at videoxoc's page and comment in this article (it has to be this article, not the youtube page or facebook link) why do you think Shenmue is the greatest (or one of the greatest) videogame ever made. You can share personal anectotes, stories, come up with something funny, ANYTHING GOES. As long as you share with us your love for Shenmue. You can write in Spanish, Catalan or English, and you have until December the 29th 2011, marking 12 years since Shenmue was released in Japan. Enjoy!

Yu_juego_regalo_1

SHENMUE_PRIZE

Puntúa este vídeo o artículo
(10 votos)

Ficha

Entrevista a Yu Suzuki en el Tolouse Game Show 2011 (subtítulos en inglés)
  • Compañía:
  • Distribuidora:
  • Salida:

43 commentarios

  • Centrar comentario Jueves 01 de Diciembre de 2011 12:13 por Jayel

    SHOW SOME SHENMUE LOVE!!!

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Jueves 01 de Diciembre de 2011 12:19 por Jayel

    Oh, and ALL COUNTRIES ARE ELEGIBLE! There are no restrictions whatsoever as long as you love Shenmue!

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Led_Wing Jueves 01 de Diciembre de 2011 13:29 por Led_Wing

    Que puedo decir? hoy me levante temprano para saber algo de la tgs y de yu suzuki, y me encuentro con este video, la verdad que muy buen trabajo. Es una pena que esta saga no siga, recuerdo cuando jugué el primer juego en Dreamcast, fue ver el mejor videojuego de la historia en mi propia TV. La historia, la manera en que te sumergís en el juego es impresionante y no hay otro igual. La primera vez que puse el disco, pase toda la tarde hasta la noche, mirando cada objeto en la habitación y hogar, marcar cualquier numero en el teléfono. Al otro día, me anime salir de la casa y conocer el barrio los lugares, tocar en cada puerta, hablar con las personas. Me imaginaba algo sin limites que se expandía cada vez mas. Me llevo su tiempo pasármelo todo pero no por dificultad, era por el disfrute de cada paso dado dentro de ese mapa. Cada oportunidad de irse un poco de la historia para jugar en el arcade. Al tiempo, adquirí con mucho sacrificio de mis padres, ya que soy de Montevideo Uruguay, y los juegos que nos llegan aquí son de región USA la mayoría, pero shenmue 2 nunca salio para esa región, entonces unos familiares que vinieron de España me lo trajeron y la verdad que no era uno de los juegos mas baratos jeje. Pero cada euro gastado lo valía. Impresionante todo, supera bestial mente a la primera parte, aunque shenmue 1 y 2 los veo como un mismo juego ya que la secuela es muy fiel a la primera parte. La historia es tremenda, una novela, algo que me toco mucho, acompañada de una música sublime, hace que el juego me conmueva me haga secarme las lagrimas, siento como un aura de sensibilidad mientras juego, una nube, un despegue total de la realidad que me acompaña cada día, para conmoverme y caer en el disfrute total. Yo siempre discuto con colegas sobre que Shenmue es el mejor juego de la historia lejos, lo defiendo a muerte y tengo mis razones. Porque hoy en día una generación de videojuegos contaminada por fps, dcl, etc, etc. Shenmue es mi salvación. Todos los años lo re juego y re juego y siempre es un historia diferente. Si viera en persona a Yu Susuki, le daría un abrazo y le diría "gracias por tan maravillosa obra". Horas me entretuvo shenmue y me va a seguir entreteniendo. Hoy en día sigo jugando, pero siento a veces, que juego para llenar el vacío de que no concluya la saga. Es como que estoy pendiente siempre de que salga la continuación y es muy triste no poder estar jugando a la saga completa. Nunca me había pasado algo igual con otro juego, y juego desde la época del NES. La verdad que es amor lo que siento por esta saga y ojala todos puedan jugar y conocer esta saga. Amo Shenmue y gracias por la entrevista a Yu, para mi el genio de la industria. Saludos

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Gamma Jueves 01 de Diciembre de 2011 14:41 por Gamma

    When the Dreamcast came out, it was like a world of wonders for any kid at the time. Anyone who loved videogames could recognize its prowess. But when Shenmue came out? I wasn't ready. My ENTIRE concept of what a video game was, was completely shaken out of its foundations. It wasn't a video game. It was an experience. As if I was living a second life, in that game. Not just playing a game with levels designed for the player. But living a life, in a world which carried on even if the player stopped. Every single character in the game had their own routine, their own AI was ALIVE, and talking to each one of them as they actually said different things was amazing. It was a living, breathing world, with streets and places which were there because they existed. Because the world existed, and not because they were required for any kind of gameplay element. For the first, and ONLY time in any game, the world wasn't made for the player. It was simply "a world". The player was told to live in it.

    And everything worked so perfectly! From the way each character moved, the way the fighting engine of the most realistic fighting game ever was placed in the action sequences, the vehicle sections controlling like a dream, calling your friends from your home even though it didn't serve any specific purpose, the detail of having raffles in convenience shops and being able to buy products without actual gameplay significance, simply because those products EXIST!

    I'll say this. The greatest videogames in the world, aren't those with tons of things that work well, and lots of attention for the player. They're those with things that don't work towards the player, and don't serve a specific purpose, but they're there anyway. Because those are the ones that give us the feeling that the world is alive. Those are the ones made with love, and wrapped with the feelings of the developers, the people who make games, and LOVE games, instead of simply catering to the immediate attention of the player like nowadays' games do. Shenmue was subtile. It started in a tiny room, and you could open every single drawer in the house. And lo and behold, you would find forks and knives in the kitchen, a Sega Saturn below the television set, and a walkman in your desk. And all of those things would allow you a peek into each character's lives, a more in-depth look upon a life than any other game has ever allowed us to. You didn't need to. The game certainly didn't rub it in your face. But you COULD if you wanted to. That's what makes this game so good. You play a game nowadays, and its task is to wow you the moment you start playing it, and hold you by the hand through it. Shenmue's task is to put you in a realistic, lovingly created world. Without any kind of explanation, rules or tutorials. It drops you in the middle of a wonderful thing. And lets you enjoy it and discover it freely.

    A more elegant game... for a more civilized time.

    Thank you, Yu Suzuki.

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Sasuke Jueves 01 de Diciembre de 2011 16:13 por Sasuke

    Bien está lo que bien acaba...y ha acabado fenomenal, a mi me ha encantado! Muchas felicidades por la primera entrevista, que sea el mismisimo Yû Suzuki el que inagura la sección, es un buen augurio.Buen trabajo!

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario THE RAGE Jueves 01 de Diciembre de 2011 18:29 por THE RAGE

    I love YU, and I love YU Two

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Jueves 01 de Diciembre de 2011 18:45 por michaelx

    Thank you so much for this superb interview with YU. Shenmue I and II will be my favorite childhood game forever. Lovely memories, hope we'll see Shenmue III or at least a HD remake.

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Jueves 01 de Diciembre de 2011 19:23 por Jayel

    Thank you guys for your love for Shenmue! Yu Suzuki is one of the most underrated artists of the XXIst century, we have to do something about it!
    Please michaelx share some of your lovely memories with us, you can win a signed copy of Shenmue!

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario Viernes 02 de Diciembre de 2011 03:03 por Cecer

    Well what can I say about Shenmue...

    When I was 7 years old I watched my brother playing it. I don't really remember that well but apparently I bought it off him and bought a copy of Shenmue II as soon as it was released.
    I don't really remember how much I liked Shenmue back then but I don't think I fully understood the games.

    By the time I was about 13 I didn't have the games anymore. I don't really know what happened to them, I know I didn't sell them, but I would randomly remember little parts of the games every now and then (walking through Guilin, using the phone box, buying crisps, etc).
    Shenmue had such an effect on me that it stayed in the back of my mind, just waiting to be revived.
    I finally got the games again when I was 18 and it hit me!
    I couldn't remember much about the game so it had all the excitement of playing it the first time, but I also felt very nostalgic to it.

    Every time I play Shenmue I find something new. Shenmue doesn't do something because it has to, it does it because it can.
    For several months I "preached" Shenmue to everyone I knew, hoping to find someone who shares my love for the game, but I found nobody. This is when I turned to the internet and found out how so many of the fans share my feelings.
    When I was going through some "girl troubles" (I loved her, she didn't love me) I found the only thing to make me feel better was playing Shenmue.

    I have managed to get a few people to try Shenmue but the results have been disappointing.
    I think Shenmue requires a certain type of player to be fully enjoyed. If the player has quite a shallow personality or is looking for excitement then Shenmue isn't for them.
    I no longer own my second copy of the two games as I did in fact sell them. Not because I didn't want them or needed the money, but because there was someone out there who wasn't playing Shenmue who could be. If I ever feel like playing Shenmue, I simply load up an emulator. It isn't perfect, but that doesn't matter. It is Shenmue.

    I could (and have done in the past) talk about Shenmue all day but no amount of words can explain the beauty and emotion I feel from Shenmue. The game has a personality which makes it utterly unique and for that reason can only be described as "Shenmue".

    I like to think that Shenmue has shaped my personality and so I will end this with the dialogue from my favourite cut scene in the series. It contains the beauty and wisdom that feels so deep.

    Iwao:
    That boy you fought with, what is he to you?
    Ryo:
    A friend from school.
    Iwao:
    And what is a friend?
    Ryo:
    Well... a friend is... a friend.
    Iwao:
    That's right.
    Just as a parent is a parent. A friend is nothing other than a friend.
    But listen Ryo. Parents often die before their children.
    Ryo:
    Oh...
    Iwao:
    That's the law of nature.
    Ryo:
    U-uh...
    Iwao:
    Friends will be there for you, even after parents die.
    So treasure your friends. And friends you can trust are true friends indeed.
    Understood?
    Ryo:
    Hmm...

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla
  • Centrar comentario ichi Viernes 02 de Diciembre de 2011 14:09 por ichi

    OOH NOOOOO!,'m too late :(

    anyways great interview guy ;)
    all the best
    ichi

    [IMG]http://i.imgur.com/PKqF0l.jpg[/IMG]

    Esta dirección electrónica esta protegida contra spambots. Es necesario activar Javascript para visualizarla